Thursday, March 31, 2016

Progrem di Perkampungan Orang Asli Kg Landap. Sg Siput. Perak.

Assalamualaikum

Alhamdulillahirabbil alamin. Selesai majlis. Selesailah sudah progrem. 2H 2M .

  25-27 MAC 2016 di Kampung Orang Asli . Kg. Landap. Sg. Siput Perak. 

Progrem menyantuni Orang Asli melalui sumbangan makanan, pakaian dsb disamping menyediakan jamuan makan malam, tengahari dan sarapan pagi hari Sabtu dan Ahad lalu.  Masakan di lakukan secara bergotong royong oleh Sukarelawan Unit Ibu Ibu VKL dari Bdr. Tasik Selatan dan penduduk kampung Landap sendiri.  Mw dan sukarelawan Unit Ibu Ibu VKL dan VKL Pak Shariff  pemandu Van bertolak ke sana pada jam 12.00 malam hari Jumaat 25 hb Mac. Kami berada di sana sehingga  tengahari Ahad.

Jemput layan foto-foto berkaitan.

Sampai di Kg. Landap jam 4.00 pagi. Kami terus prepare bahan masakan.  Dah tidur sepanjang jalan dalam Van tadi dari KL Ke  Kg Landap  4 jam perjalanan termasuk berhenti  ke tandas di RnR Tapah. Tak singgah minum or makan apa apa pun.

Tanya pd Chef. "Bawang ni nak hiris ker nak blenderr ajer? Mw tolong hiris potong potong ajer. 



Siap bahan siap masak utk breakfast dan makan tengahari sekali. Masakan sedappp... Kalu ada nak buat majlis simple, Mw order jer dgn jiran Mw ni K. Nor (baju kuning). Bajet makan utk 350  orang utk majlis Kg orang asli ini.



Siap bahan tumisan.








Penghuni perkampungan Suku Temiang ini dilayani, disantuni kami sebaik mungkin. Alhamdulillahirabbil alamin.







Chef K. Yah baju purple biru Unit Ibu VKL. Kami berjiran  semuanya.



Wajah wajah ceria gadis Orang Asli Temiang.





Kami, Mw pernah tidur di Balai sewang buluh ini beberapa tahun lalu.  Kali ini kami tidur di Surau baru yang lebih baik keadaannya.



Surau Baru








Kebetulan ada Progrem kemasyarakat dari USM  memberi khidmat perubatan percuma di Kg Landap ini.





Mek Mek Makcik Makcik  Orang Asli ini sporting  ambil bahagian dalam acara sukan yang disediakan. Sekarang mereka lebih terbuka. Dulu2 mereka semua sangat pemalu 5-6 tahun lalu.





Anak bujang mamawana pun turun padang membantu di dapur. Ke mana Mama pergi Insya allah anak anak ku kepit angkut bersama. 




 Selesai progrem kami semua mandi manda di sungai yang dingin sejuk giler segar airnya. BEST.

 Pemandangan perkampungan ini sangat cantik.








Entri Mwana tentang Kg Landap yang lalu. klik Iftar di Sungai . Bukit dan Hutan Menghijau.  Akhir petikan jari di keyboard ini,  Terima Kasih kpd Penyelaras VKL dan Unit Ibu2 VKL yg sudi mempelawa Mw join progrem ini. Terima Kasih Daun Keladi. Jangan serik diri.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...