Sunday, December 27, 2015

Harga Barangan Dijangka Naik 2016

Assalamualaikum

Harga barangan keperluan dijangka naik lagi pada tahun 2016.  Siapa yang cakap.? Depa cakap. Depa kata. Semua orang kata.  Walau kerajaan kata harga barangan masih stabil dan terkawal.  Walau kerajaan kata ekonomi Malaysia masih berkembang.  Malaysia akan menuju negara maju dan tiada rakyat akan dipinggirkan. Manisnya bibirmu.

Tol naik lagi dan lagi kan?  Tambang LRT naik lagi kan... Tariff Elektrik tidak akan naik tahun hadapan. Selepas tu naiklah..... Segala tambang naik  ....  Hahahaha....

Harga sayur naik. Tak apa Malaysia masih aman. Di Syira rakyatnya terpaksa makan rumput.


Semua naik.  Jadi apa saranan anda?  Pergi kedai pi beli pasu ka baldi ka pi tanam sendiri benih sawi, cili, tomato, serai, pandan dll  dalam pasu.  Harga sayur naik. Jangan makan sayur. Tanam sendirilah .  Walau duduk flat pandai pandailah engkau orang nak tanam. Ada Aiman kisah? Hahahaha.... menangis kalbuku sebenarnya.









4 comments:

che mid said...

Ya, Che Mid juga merasakannya. Sangat-sangat...

Azian Elias said...

jangan lepas ni kita lak yg makan rumput.. tapi masih aman kann

Yati said...

Saya pun dah malas nak pikio dah. Kita think positive je, dan yakin dengan rezeki Allah bagi.

iryanty ahamad said...

sakitnya tuh disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...