Wednesday, August 12, 2015

Habbatussaudah @ Nigella Sativa

Assalamualaikum

Rengkaskan entri.  Nak berkongsi menafaat Habbatussaudah ini.  Pertama kali mencuba sekitar tahun 2000.  Beli di Saloon Medan MARA.   Sangat baik dan berkesan.  Sebelum tu hidung selalu gatal dan tidak boleh makan ayam dan sotong bagai.  Tapi sejak titis dua tiga titis atas lidah, Alhamdulillahh dah boleh makan semua tu. 

Ini contoh minyak Habbastuasaudah yg mama beli semasa Haji dulu. Botolnyer mama masih simpan dgn baik. Beli dua botol shj. Satu botol 25 rial dijual dalam bas ketika ziarah ke Jabal Uhud.



Lepas tu mama selalu beli capsul dia shj bila balik ke Malaysia.  Sekarang ni mama terjumpa pulak pek dalam botol spt di bawah ini Al Zahra RM20 sebotol. Sepanjang Malam Ramadhan lalu, mama ambil setitis dua sebelum tidor tanpa bilas dgn minum air.. Bersin, bersin pagi pagi dah tak ada. Best sangat sangat.


Semalam Pek Al Zahra dah habis , mama beli pulak botol sebelah RM20 jua. Beli dekat penjual barangan  haji, tasbih, minyak zaitun, kurma bagai di Masjid Muqarrabin BTS.  Cara pengambilan tertulis di botol. Spray masuk mulut dua-tiga kali spray.  Mama cubalah. Rasanya sama sahaja.


Khasiatnya klik sini  Habbatussaudah   

Merupakan nutrisi bagi sel otak yang berguna untuk meningkatkan daya ingat dan kecerdasan, memperbaiki peredaran darah ke otak, serta revaliltas otak agar tidak cepat pikun.

Mengandung sterol yang berperan aktif pada sintesis dan bioaktivitas hormon.
Mengandung saponin yang membantu proses detoksifikasi (detoks) guna menmetralkan dan membersihkan racun atau zat-zat berbahaya dari dalam tubuh, serta membantu mempertahankan diri dari perubahan lingkungan, gangguan tidur dan gangguan stress, sehingga dapat meningkatkan kekebalan tubuh dan dapat juga digunakan sebagai bioregulator.

Mengandung senyawa yang disebut nigellone memberikan efek suppressive yang berpengaruh positif terhadap orang yang menderita alergi, jerawat dan asma.

Mengandung minyak astiri dan volatile yang telah diketahui manfaatnya untuk memperbaiki pencernaan.  Semuanya tentu dengan izin Allah Ta'ala..   Makanan ni kena ambil selalu untuk kesihatan.  Macam kita makan nasi, minum air setiap hari.  Almaklumlah mama ni mudah selsema, resdung, asthmatic lagi.   Setakat ini alhamdulillah. semua ada control baik punyer.  Cubalah.






3 comments:

tiga lalat said...

macam2 ubat utk penyakit kan makk ;p

mamawana said...

Habbatussaudah makanan Sunnah. Juga ubat yg terbaik dari segala penyakit berserta doa jangan dilupain.

Permata hatiku... said...

assalam, kat area mana lg ada jual kak. Sebab susah nk cari, biasa jumpa yg kapsul tu. Bila resdung terlalu kuat,kdg2 nafas tu berbau. klu spray ni munkin dia meresap. Nak sgt cuba, terima kasih.

Nora

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...