Sunday, April 19, 2015

TEKA TEKI LUCU


Assalamualaikum


Ada 3 ekor cicak, dua jahat satu lagi baik. Dua ekor Cicak jahat nie suke sangat gaduh. Pada suatu hari cicak jahat 2 ekor ni gaduh besar.  Samseng letup sana letup sini bagai. Creet sana creet sini bunyi macam nak runtuh langit.   Gaduh punyer gaduh, cicak pailang dua ekor ni pun jatuh. Peliknya tetiba cicak yg baik pulak yang jatuh tersungkoq sama.  Cer teka... Kenapa ek? 


l
l
l
l
l


 (Sebab  cicak baik tu pi tepuk tangan!!!)

*************

Lagi

Dia ada kepala tapi bukan orang
Dia ada ekor tapi bukan haiwan
Cer teka.  Apa dia??
l
l
l
l
l
l
l



Inilah jawapannya. Hehehe....

Nak lagi.....

Banyak banyak pintu.  Pintu apa yang tak boleh ditutup?

l
l
l
l
l
l




Sebenarnya, daku udah tension.  Layan merapu jap.  Layan budak kecik teka teki nih lagi best kan kan kan....  Hehehe...

4 comments:

iryanty ahamad said...

:-)) no 2 dengan 3 yan tak dapat kawab..teka teki no 1 dah selalu dengar

❤Kamsiah❤ said...

mcm anak bongsu saya yg suka main teka teki..

aTieYusof Family said...

Salam follow sni..
hehehe..boleh rileks kan minda bila nak jawab teka teki ni..:)

Darling Pya said...

dah lama dah main teka teki :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...