Sunday, April 12, 2015

malaysia berjaya: Sendaluka Si Kaya dan Si Miskin


Assalamualaikum

Renung renung. Fikir Fikir.









Caruman KWSP 60 Tahun..... Hihihi. Aman Malaysiaku.

Ada makna tu.   Rakyat rakyat Jelata sekelian.  Rajin rajinlah membaca demi melahirkan rakyat yang pakar dalam Universiti Kehidupan. Silalah terus bersyukur. Aduhai   Klik sini   KWSP.    Saya ditamatkan bertugas sebelum 2013.  Jadinya, saya tidak terlibat. 

Sedikit petikan ......  Maklumat daripada laporan KWSP menunjukkan simpanan asas ditetapkan pada RM196,800 bagi memberikan pendapatan bulanan RM820 untuk tempoh 20 tahun sehingga usia 75 tahun.
     
Ia juga menyatakan berdasarkan usia persaraan bagi rakyat Malaysia iaitu 60 tahun, dan jangka hayat 72.6 tahun bagi lelaki dan 77.2 tahun bagi wanita, jumlah simpanan (RM196,800) akan memerlukan seorang pesara untuk terus hidup pada hanya RM700 sebulan sepanjang hayatnya.



Saya ditamatkan bertugas sebelum 2013.  Jadinya, saya tidak terlibat.   Thank you Allah. 






2 comments:

Dunia Zumal said...

Kalau kwsp tu jadi 60 tahun, entah la saya dapat guna ke tidak nanti...

tiga lalat said...

Salam .Hee sedih rasanya nak pencen juga ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...