Friday, October 31, 2014

Cek Pi Singgah ka Pulau Pinang Pulak Dah...

Assalam


Jeruk Pak Ali.

Awat nampak lain muka ceq pakai tudung sempit kat dagu lagu tu?.


 Masa tu orang dok kerumun ramai shopping sakan pilih jeruk2 bagai.. awat dalam gambaq ni tak dak orang kat bawah ni?.  Jenuh ceq beratoq... jeng jeng jeng...



Petang kami singgah pekena pasemboq kat Padang Kota. uuiiikkksss... memang sedap pasemboq kat sini. Tapi depa dah pesan awai-awai, berhati2 dengan offer sotong bakaq, sayur kangkong bagai yg potong kapla harganya. Jadi, ceq pandai2 lahh pilih mana yg ceq nak makan.  Orait jer.  Sedap. Pueh hati.
  


Habis semangkuk laksa Penang, pi oder lagi satu mangkuk laksa lagi.  Sedap.  Buat sendighi lagi pueh hati kut... hohoho.


Itu la ceghita ceq makan angin yang perjalanan cam kilat , ribut tak sampai 3 hari. Bercuti ke Wang Kelian , Padang Besar,

Lunch, Tom Yam sedap, pedas di padang Besar.



Pastu pi Pinang. Jadi laa... selamat perjalanan pergi balik Alhamdulillah.  Anak anak suka hati bukan main lagi depa dapat shopping.  Semalam kat Wang Kelian, hari ni Penang pulok.





Teringat masa sekolah rendah dulu setiap bulan dok pi mai Penang jalan jalan pekena sup ayam. hmmm... kenangan terindah dengan arwah abah.  


 Salam.

3 comments:

❤Kamsiah❤ said...

paling kurang 4,5 hari kat penang...baru habis jelajah seluruh pelusuk..

Bunda a.k.a KN said...

Salam hujung minggu...dah lama sangat bunda tak ke Penang..

~Kak Nah Backyard (^_^)~ said...

salam hujung minggu.meleleh ayaq liuk tengok jeruk pak ali..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...