Friday, May 3, 2013

Rakyat di Dahulukan - Rezeki Yang Mengalir

Dengan lafaz Bismillah dan penuh kesyukuran

Cerita beberapa hari lalu baru sempat buat entri hari ini.  Ahad semalam daku sempat hadir majlis hari jadi anak jiran.



  Sila klik  Puteri yg comel   (Entri lama bersama Puteri dan Ramadhan dgn Orang Asli Landap Sg Siput Perak.)

Comel dan keletah lagi bijak Puteri ini.

Balik dari majlis itu, neneknya bekalkan daku dgn beberapa ketul sayur mayur spt Labu kuning, kcg panjang dan Labu air. Hohoho...perut dah kenyang dpt lagi buah tangan utk dibawa pulang. Balik rumah bleh masak2. Sambung lagi golak hehehe...Ekau ado jiran camni.....


1 Mei semalam rejeki mengalir lagi dapat pula spt dlm gambar dibawah ini Rakyat di Dahulukan bersama calun .... pls dont unfren me lah. Wanita Salam Sayang.  Kali ini adalah rezeki sebelum PRU13.  Inikalilah aku merasa.  Lain kali kah dapat merasa lagi.?


2 Mei pula saya pergi collect parcel dari Pos Laju Tmn Shamelin, dapat rejeki lagi dari Blogger: Pena Maya.  Syukran.  Pls Watch   Jejak Nurani



Dan di pagi Jumaat yg mulia ini daku dapat lagi rezeki ini.  Syukur Alhamdulillah.


Rezekiku dari tanah, air, gunung dan batu
Nafas, nadi, darah yg mengalir
Kaki melangkah, tangan menghayun
Dahi yg sujud
Bibir, lidah yg berzikr
adalah rezeki ku setiap hari 
Aku spt kenyang mengunyah zikir
Subhanallah
 Alhamdullillah. 
 Allahuakbar



"Isa ibni Maryam (pun berdoalah ke hadrat Allah dengan) berkata: Ya Allah, Tuhan kami! Turunkanlah kiranya kepada kami satu hidangan dari langit, untuk menjadi hari raya bagi kami, iaitu bagi kami yang ada hari ini dan bagi orang-orang kami yang datang kemudian, dan sebagai satu tanda (mukjizat) daripadamu (yang menunjukkan kebesaran dan kekuasaanMu); dan kurniakanlahrezeki kepada kami, kerana Engkau jualah sebaik-baik Pemberirezeki"."


Siapalah daku . Hanya seorg Asnaf yg Fakir.  Mengembara di bumi mencari titis demi titis aliran zam zam dan jejak demi jejak Jln Pulang. 

3 comments:

Azian Elias said...

comelnya gegel ni.. rambut macam maggie.

rezeki jangan ditolak.. ALHAMDULLILAH..

Ratu Hatiku said...

Comelnya adik tu...

Alhamdulillah...sape nak bagi kan..rezeki.. :D

ALoNa CintamaniszLite said...

alhamdulillah kak..rezeki.
Orang nk bagi kita amek. Dah namanya rezeki.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...