Friday, March 29, 2013

Sudah Terberanak..


Assalam Teman,

Kisah semalam yang diganggu tidur malamku beberapa kali.  Sekejap jam 2.00 pagi, pastu jam 3.00 pagi then 5.00 pagi.  Omak aii.. lotih den bilo pintu bilikku dikuis2.  Nak masuk dalam kamar beradu ku rupanya dia.

Hmmm.... Siapa?  Entri dulu2 mama pernah share tentang  anak kucing jalanan yg mama pungut di pasar basah Sg. Besi.  Kisah Si Epit yg makin menggediks.  Dah kahwin rupanya dia.  Diam2 dah berisi.  Patutler selalu nampak boipren dia nunggu depan pintu rumah beberapa kali bulan2 lalu.  Bila dah remaja, mendara ramailer jejaka yg datang ngorat depan pintu rumah. Hmmmm...........

Tengok tu.....agak kurang sopan  baring2 terkangkang gitu.


Nah... kan dah bunting.  Tahu2 nak beranak dalam kamar tidurku subuh sepiee jam 500 pagi Jumaat tadi.  Meloncat Si Epit naik ke katil menyelinap dlm comforter ku dgn si anak pertama yg baru lahir masih digonggong di  mulutnya.  Melompat daku mengangkatnya keluar dari bilik dan masukkan ke dlm kotak di bilik belakang.  Habis lantai dari bilik belakang ke bilik depan dgn air ketuban dia kut... Jenuh ku mop 3-4,  5 kali dgn air dan sabun dan bilas bersih2 hingga puas hati dan yakin bersih.  Terpaksa jua ku letak sehelai tuala kecil tebal utk lapik kotak tempat beranaknya, baru Si Epit diamkan diri dan meneruskan proses kelahiran hingga anak ke Empat.  

Yeyyyy.. dapat baby kitten yg comel2 4 ekor semuanya.  Erkkk... cam mana kalu depa besar, membiak dan beranak lagi.  Errkkk...???  Apa2 pun layan video ni dulu.


Alhamdulillah, Si Epit dah selamat bersalin.Hehehe..... Terima dan redho ajer lah.  Si Epit penghibur hatiku.


11 comments:

mamawana said...

Dan sini lagi http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/09/buang-anak-lagi.html

❤Kamsiah❤ said...

saya cukup respek kat mereka yg sabar melayan kerenah kucing...beranak la,muntah la,berak la...sbb saya bkn jenis sabar mcm tu hehe...tgk muntah kucing...saya pulak yg termuntah lebih2...

Acik Erna said...

Assalam mamawana..mulanya ingatkan epit jantan..he he dah beransk ye..makin meriah la rumah

azieazah said...

Wahh dah timang cucu. hehehehehe!

NzA said...

Tahniah cz dh timang cucu....hehehe.....comel2 semua anak2 si epit nie.

Anonymous said...

HEHE MAMA TAkUT DGN KUCING, tapi berangan nak bela ayam!tgk jiran bela ayam 4 bulan dah besar! tapi belum berkokok lagi!

Jln2 le. byk sgt tpt menarik dan bersejarah kat KL nikan, tapi tulah kena cari masa...

mamaju

Cho Zila said...

akak kalau boleh tak nak bela kucing sebab senang membiak.. nanit tak larat nak jaga ramai bebeno....
notes :: geram pagi2 kena buang tahi kucing depan rumah.... tak tau kucing siapalah punya...

Ibuhani said...

dh jd nenek dh mamawana....hehehe.....saya kemirikn simba sbb x nk dia berank lg!

Ibu Lala said...

Lo muka cam jantan. Rupanya betina. Kalau kat kpg senangkan nak bela kucing ni.

ALoNa CintamaniszLite said...

alhamdulillah...selamat bersalin ye, hehe.

moga bertambah ler rezeki akak..

Centado said...

syukur
rezeki bertambah
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...