Friday, January 4, 2013

Remaja Melayu Vs Remaja Palestine


Assalam,


Dak M'yu ada berani camni ker?









Dak Myu berani cam ni jer...
Andai hidup sekadar utk makan, minum, tidur dan bermain samalah dgn spesis di bawah ini.
Jom rempit....


Pesan Luqman Hakim pada anaknya:  "Hai anakku, ketahuilah sesungguhnya dunia ini bagaikan lautan yang dalam, banyak manusia yang karam di dalamnya. Bila engkau ingin selamat agar jangan karam, layarilah lautan itu dengan sampan yg bernama Takwa, isinya ialah Iman dan layarnya adalah Tawakkal kepada ALLAH.”

 “Hai anakku, seandainya ibubapamu marah kepadamu kerana kesilapan yang dilakukanmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman.”

Fikir2kan.....  Saya suka baca ini sila klik    Blog Ustaz Amin.

Maafkan saya.  Permisi.


13 comments:

Nurfarahana A.Aziz said...

Kita akan nampak ni macam kasar tapi, memang betul pun benda ni ada berlaku..tapi nak buat camne, doakan lah tak jadi pada keluarga kita...InsyaAllah

kasihibu said...

Kenyataam memang perit dan pahit
tap di situlah sebuah kebenaran

mamawana said...

ssalam Nurfahana..

Simpati pd bangsa sendiri, ibubapa dll. Doa semoga anak cucu sedara mara kita dilindungi Illahi.. Amin

mamawana said...

Assalam kasih Ibu

Ya.. gejala ini merisaukan. Setiap hari kita berdoa yg tak putus semoga anak2 remaja kita terselamat di luar sana.

Harap keluarga dan anak cucu kita nanti bijak mendinding diri dari godaan duniawi nafsu nafsi. Amin.

ALoNa CintamaniszLite said...

betoi tu kak..
anak2 muda kat malaysia ni berani kepada perkara2 tak berfaedah aje.

munna said...

semoga kita dpt mendidik anak2 kita menjadi bangsa melayu yg berani dan hebat

sal said...

moga anak2 kita sentiasa sedar..dan tidak dibuai mimpi2 indah yg boleh membawa kepada gejala yg tidak sihat..

Cho Zila said...

jauhkanlah anak kita dari perangai yang kurang ajar bgt...

MulutPayau said...

Semoga anak2 kita tidak terjebak dgn perkara2 yg tak diingini mcm ni...

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

Anonymous said...

Greate pieces. Keep posting such kind of information
on your blog. Im really impressed by it.
Thanks for sharing your thoughts on conscious. Regards
my website :: wedding cars cheshire prices

akubiomed said...

Memang tidak dinafikan diantara remaja di Malaysia dan di Palestin.

Malaysia sebuah negara merdeka dan Palestin pula sebuah negara yang dijajahi oleh Israel.

Anonymous said...

[p]The market to find the leather cleaner was also very [url=http://www.cclassicchanelbags.com]classic chanel bag[/url] effective . 4, initial wash in clean water before [url=http://www.cclassicchanelbags.com]classic chanel 2.55 bag[/url] adding a little salt or vinegar, and then package immersed in about 30 minutes, you can prevent fading . Regardless lovely Meng sister, or temperament ladies, or noble ladies wind, all are applicable! Girls like to have something, Xiao Bian below to share to you and fluorescent package with eight people, to draw from . A backpack called Seil Bag, with LED display, flexible circuit is a PCB (printed circuit board) that works with two driving [url=http://www.chaneloutletinuk.co.uk]chanel outlet store[/url] modes: the functional and emotional . (6) nowadays all kinds of bag models, often a composite of different materials, such as suede noodles, leather bag body and the like, cleaning should be dealt with separately; [url=http://www.chaneloutletinuk.co.uk]chanel outlet bags[/url] Also, if the bag decorated with rivets or metal buckles Material must also pay attention to the careful maintenance cleaner to wipe the metal, do not let the metal rust destroy the overall beauty of the bag . 隆掳We [url=http://www.cclassicchanelbags.com]classic chanel quilted bag[/url] were just scared to go outside,隆卤 he said . Do not attempt to repair, service [url=http://www.newchanelbagss.com]buy chanel bags[/url] professionals . Seil Bag, the bag pack of cyclists


The bike, and an excellent tool for exercise, is one of the favorite [url=http://www.newchanelbagss.com]shop chanel bags[/url] pastimes for many, however, in the large cities resulting in a latent danger for those who enjoy this activity.[/p]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...