Thursday, January 3, 2013

Banyaklah Cikadak ke Cengkadak

Assalam,

Masih teringatkah kenangan zaman anak2 dahulu kala.  Bermain pondok2, bermain masak2, bermain anak patung atau pernahkah kalian  bermain dgn cengkadak/cikadak yg ditemui.  lain teampat lain daerah lain sebutan utk heiwan ini.  Bukan cakcibor ya.... heeee 

Selalu kami nyanyi beramai2.  Cengkadak cengkaduk mcm mana Mimi tidor?  Cengkadak tu pon akan berubah posisi seolah2 mengajuk cara org yg disebut tidor.  Kami pun ketawa terkekeh2 beramai2 krn terasa amat lucu. 

Cengkadak cengkadok macam mana Amin tidor?  Cengkadak itu pun berpusing lagi seolah2 menunjukcara bagaimana Amin tidor?   Kalu posisi comel Amin suka tapi kalu posisi peilk yg ditunjukkan oleh cengkadak itu mahu mengamuk sakan kawan kita tu.  








Bawah ni Mcm Mama ngan Wana tidor...ihiiikkkss

Cengkadak cengkaduk mcm mana Epit tidor?   Ini Epit kucing kesayangan wana.
Cengkadak cengkaduk mcm mana komer tidor?  
Sebelum tidor jgn lupa basuh kaki dan baca sekurang2nya 3 Qul.





6 comments:

❤Kamsiah❤ said...

kecik2 dulu pantang jumpa cekadak...tangkap dan tanya mcm mama tanya..
tp skrg dah susah nak jumpa cekadak kan..

faraherda.razalan said...

Lahhh....nama-nama kucing ke? Heeee...comel. Tp lagu tu tak familiar bg sy....

=(

munna said...

belah munna panggil mentadak

ALoNa CintamaniszLite said...

sy mmg suka tgk kucing tido...dh laa comel..tgk cara tido pun...alahaii..tambah syg kat kucing tu, hehe..

Cho Zila said...

dah lama tak nampak binatangni. . dia pun takut nak keluar asyik kena kacaujer..

ummu said...

salam kak mamawana
kelakar entry akak ni
anak saya yg umur 5 tahun pun tergelak saya baca pantun akak ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...