readers

Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 20, 2012

Selamat Pengantin Baru

Assalam Teman

Sabtu 17 November, boleh ku terlupa utk menghadiri satu jemputan Walimatulurus di Msjid berhampiran rumah.  petang semasa menonton TV sempat membelek sesampul surat kad undangan.  Ku baca baca ku teliti tarikh nyer. Ya Allah aku sudah terlepas majlis, terlupa makkk aiii.  

Susah payah tuan rumah menghantar kad jemputan aku senang lenang dok umah bizi dgn hal2 sendiri.  Apalagi kelam kabut lah daku menalipon tuan rumah dan memohon maaf.  Selepas bersiap dgn simple, aku terus ke rumah emak pengantin yg tidak jauh dari blok rumah ku.  Selepas bersalam dan beramah mesra sekejap dgn jiranku itu, aku mohon diri krn sudah murgrib.  Sebelum pulang emak pengantin memberi ku buah tangan.  Lima sekali bunga telur. Amekkau... yeyyy.. hari itu aku kaya dgn bunga telur orang kawin.

Terima kasih jiranku.  Terima kasih daun keladi.

2 comments:

Marya Yusof said...

As salam wbt mamawana,

Kaya bunga telur sekejap ye! Buat sambal telur sodap tu...hehehe... Rezeki w/pun terlupa adat kita mesti nak juga pergi sekurang2nye menjenguk & bertanya khabar majlis betul tak ? :)

Pn Kartini said...

rezeki namanya maaa..
Alhamdulilahhh..