readers

Search This Blog

Loading...

Sunday, April 8, 2012

Ustaz Bollywood : Ustaz Haslin Baharin-


Assalamualaikum Alls,

"Mama, esok malam ada kuliah Ustaz Bollywood kat Mesjid Tasik Permaisuri.  Jom, kita pergi." pelawa anak bujangku.

"Oh, ya ke.  bestnyer.  Lepas mughrib ya. Insyallah."  Aku pun tak sabar nak menghadiri kuliah itu.  

Aaa...aaaaa.....aaa...aaaaa...aaaaa... kabhi kushi kabhi gammmmmm.  Hati menyanyi berbunga2 ikut lagu Hindi.  Sejak kecil sebelum darjah satu lagi , familyku memang semua kaki wayang hindustan.  Sampai aku boleh hafal lirik2 lagu hindustan semasa kecil kecil dahulu.  Sekarang ni entah ler... Semua dah lupa.  
"Tum?
"Kiyahe, konhe..?
Konhe meranam?
Konhe jo sappena mey ayaaa...Konhe jodil mey semayaaa....lala lalala llaaaaa......


Video di bawah ini mama petik dari you tube.

Majlis sebenar seperti foto di bawah.  Share still foto ajer iyer.

Layannn... meriah you.

Ustaz Fauzi - Jus tok Guru sebagai MC.  Bekas artis Iwan (Memori Daun Pisang dgn Amelina )







Jam 7 petang, kami gerak dari rumah menuju ke Bandar tasik Permaisuri.  Majlis bermula selepas solat Isya.  Seronok rasa di hati dapat berjemaah gini.  Walau kiri kanan jemaah itu tidak ku kenali. Kami berbalas senyuman dan sapaan.  Tajuk Ceramah "Jangan Jaga Tepi Kain Orang".  memang banyak penerangan, penjelasan,  kupasan dan sindiran pada keadaan masyarakat masa kini.  Alhamdulillah.  Majlis selesai jam 10.30 malam dan ada jamuan ringkas beehoon soup, beehoon goreng, nasi lemak yg sedap sedap belaka.  Insya allah, lain kali bertandang lagi pada kuliah2 sebegini.  Anak mama teringin dan  plan suatu hari nanti nak menjelajah dan bersolat jemaah dari mesjid ke mesjid.  Semoga menjadi kenyataan.  Insya allah.

10 comments:

che mid said...

Alahmdulillah ada anak bujang mengajak ke majlis ilmu.. kalau che mid pun laju jugak le ikut..

ainnoraini said...

Saya pun suka ustaz azlin ni...kat tpt kerja pun selalu menjemputnya majlis ilmu mcm nii...

sal said...

Sesekali mendengar ceramah agama ..mengingatkan kita bnyk perkara tentang dunia akhirat...memang perlu untuk kerohanian kita yek..

Nida said...

Bila dah jauh begini, terpaksalah mendengar ceramah agama melalui youtube...

ummu said...

assalamualaikum
alhamdulillah bestnya saya baca pun tumpang seronok
akak apa khabar?

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

smlm kat surau umah ila ada sham kamikaze rugi betul tak pg

Sharinginfoz said...

first time dengar pasal ustaz bollywood

Mekar said...

Alhamdulillah. banyak ilmu dikutip dgn hadiri ceramah agama ni. Nasib baik ada org nk teman kan :-)

Cik Ecah said...

seronoknyaaaa dpt dengar ceramah ustaz2 nih..

3 tiga ustaz nih best ceramah...:)
deangr kat tv9 pun bestt

kayna said...

Lamanya tak dengar ceramah kat Masjid, now layan ustaz Shamsuri, Kedah punya kaset je..