Saturday, March 17, 2012

Kembang Azan


Bismillah dan Assalamualakim

Terpegun seketika menyaksikan kebesaran Allah. bunga berkembangan dengan riangnya dan hati bergetar menambah cinta pada orang2 yang beriman.


Teringat semasa mamawana kecil dahulu arwah ibu pun ada menanam sejenis bunga. Kata Ibu Setiap kali waktu asar bunga ini akan berkembang. So, mama namakan bunga itu kembang Asar Dan setiap petang mama akan memerhatikan bunga itu yg telah sedia kembang sebab tak pernah berpeluang melihat dia berkembang selalu "missed" sebab ada acara sukan , ko-kurikulum dsb. Bunga Kembang Asar ini jenis kuntuman kecil berwarna kuning dan purple. Sekarang susah nak jumpa dah. Balik kampung pun bunga tu dah tiada. Di KL jauh sekali nak jumpa . Apa2pun ia menggamit memori semasa kecil dahulu. Kerinduan pd kuntuman kembang Asar. Wassalam.





5 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sememangnya byk pokok2 yg kita pernah jumpa masa kecil kian luput di masa kini. Mungkin kena tanya nursery, diorang boleh dapatkannya kot.

sal said...

subahanallah..

kenangan membuat teringat masa silam..

Ibuhani said...

Subhanallah......cam nk cari jer bunga tu n yg mamawana kata kembang asar tu! Kt mana ye....bg tahu ye kalau mamawana jumpa!

yangbaik said...

Subhanallah. Indah sungguh ciptaan Allah.
Yangbaik sendiri tak ingat kalau2 pernah jumpa bunga kembang Asar.

Mat Som said...

Kalau cari kat Google tak jumpa ke Mamawana?

Maha Suci Allah yang menjadikan alam ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...