Tuesday, August 2, 2011

Saya Dah Sampai..... Sampai ke mana komer?


Assalam,


Pagi Sabtu yang lalu. Pergi mana tu Amoi? Amoi lengloi....

Cari-cari barang. Beli pampers untuk anak. Ihiiikks....


Cari-cari barang kering.

Susu pekat dah habis. Gula licin....

Buah Korma... Korma... Ya Ramadhan Al Mubarak...


Ini yang kemer beli.


Kedai Rakyat 1 Malaysia di LRT Kelana Jaya.


.

Kari Ayam satu tin. Sardin Tuna. Sambal ikan bilis. Sup cendawan.



Kedai Rakyat I Malaysia. Lepas masak sardin dgn sambal ikan bilis, hajat di hati nak jemput Kak Mah dgn Abg Jib makan. Sudikah mereka? Lauk rakyat 1 Malaysia. Rakyat marhaen....


Beli tak banyak sebab tak larat nak pikul jauh-jauh. Lepas ni tak pergi dah. Ponek you.....


Alkisahnya kami pun balik tak sampai 3 jam makan angin naik tren dan LRT ke Kelana Jaya. Puas hati dapat jalan ke Kelana Jaya. Happy but exhausted.

12 comments:

Che Mid said...

Kalau masak tu, rasa sama je kan... yang penting air tangan yang memasak.. ajak CM sekali!

bujal X said...

kedai tu~~murah kah?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam.Aritu ada kuar kat TV citer kedai 1 malaysia nie...depa kata murah.ya ker?

MOKCIK AZWA said...

Selamt berpuasa Mamawana..

kat mana kedai satu Malaysia tu?

Acik Erna said...

mamawana..tu yang tak larat kan..tang nak menjinjing tu.

mamawana said...

C Mid

Selamat berpuasa.. selamat berbuka

mamawana said...

Bujal..

Kedai rakyat tu lebih kurang cam Mydin ajer..

mamawana said...

azatiesayang,

Ada yg murah ada yg lebihkurang serupa jer harga kat luar..

Beras ada yg RM10 hinggit..

mamawana said...

Mokchik Azwa,

Kat LRT Kelana Jaya..

mamawana said...

Assalam achik Erna,

Yeap.. masa pergi melenggang kangkung, masa balik jln cam kingkong.. merengkeh bawak barang berat...

sue perbs.. said...

pernah dengar pasal kedai 1 malaysia tu.. eh.. kat LRT kelana Jaya ye? macam mana boleh tak perasan ni...

TheLastAyam said...

koko krunch 1Malaysia...hmmm menarik nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...