Tuesday, August 2, 2011

Sambutan Ramadhan.. Makan Makan Makan...


Bismillah,

Maafin. Entri ini agak terlewat di posting. Namun, jejari ini ingin terus berkongsi cerita. Sana sini setiap hari ada sahaja majlis sambutan Ramadhan yg dihadiri.

Majlis 1 di opis

Ada nasi Beriani tapi foto tak sempat snap. Gelojos makan sampai terlupa nak amik gambor2. Ihiiikks... buruk bebenor perangei komer...
.

Esoknya pulok ada sambutan kehadiran bulan Ramadhan lagi. Majlis ke 2. Di opis juga...




Majlis ke 3 di Dewan Perdana Felda. Walla.... heaven. The food is superb. Dari D'Saji Felda.

Pilih..pilih makanan
.
Laksa, Mee kari, Nasi putih, Nasi beriani.. ada 300 jenis lauk pauk dan makanan Sup, satay, daging panggang.. bubur nasi. Sebut ajer.




Sabtu, petang. Majlis Sambutan Ramadhan di Msjid KLCC bagi kuliah Tafsir untuk kaum Muslimah. Solat berjemaah dan makan makan lagi.... Selepas Tahlil ada jamuan sambut Ramadhan Al Mubaraq.

Majlis ke 4




Sorry, blur.....


Majlis ke 5

Kursus Haji Rayhar Travel di Mesjid KLCC, Mesjid Asy-Syakirin. Selepas Tahlil ada Jamuan Nasi Mandy Arab. Wonderful. Sodapnya. Kenyang sampai ke malam...... Alhamdulillah.








Kursus Haji. Ahad 9.00 pagi hingga 1.00 tengahari.

Pihak Rayhar juga ada membuat kutipan tabung utk disedekahkan kepada fakir miskin di Mekah Kutipan utk wakaf Al Quran dan kutipan utk majlis Tahlil yang akan diadakan di Mekah dalam bulan Ramadhan ini. Ahad depan adalah hari terakhir kursus Haji anjuran Rayhar Travels. Sesiapa yang sudi jemput datang untuk mendapat sedikit ilmu di Mesjid KLCC jam 9 pagi-12.30 tengahari.

Lastly, mamawana dapat jemputan majlis berbuka puasa di dua tiga tempat minggu depan. Saya update gambar nanti ya.. Ins'allah

Ke mana nak ku curah rasa rindu nan pilu ini andai tidak di sana




Assalam. Semoga kalian diberkati Illahi. Amin.

15 comments:

bujal X said...

nasi mandi tu~~~~~aum!

azlina said...

salam ramadan...

pelbagainya menu sampai rambang mata di buatnya..
trm ksh ats perkongsian ilmu selawat agar cpt naik haji..

secangkir madu merah said...

salam ramadhan mamawana..

makan makan dan makan lagi.. alhamdulillah syukur rezeki yg melimpah ruah..

D'ya Marshmello said...

salam ramadhan ;) jom klik entri ni

Penting ke rupa paras seseorang itu? jom klik. http://miss-dya.blogspot.com/2011/08/penting-ke-paras-rupa-seseorang.html

Aida Azryn said...

whoa! menyelerakan la makanan tu. 0.0

MaMa AiNi said...

salam kenal dr mama buat mamawana..wah banyaknya makanan !!..best kan makan2 kat office begini & murahnya rezeki dibulan ramadhan!! ..

mamawana said...

Assalam Bujal..

Nasi Mandy tu.. memang aum mengaum..

mamawana said...

Tq azlina,

Sama2 kita cepat gi Haji yek..

mamawana said...

Assalam scangkirmadumerah

Makan sodap sokmo.. kena jaga takut tdpt kolesterol... ihiikkk..

mamawana said...

Assalam Dya..

Rupa paras memang penting tapi iman dan akhlak yg murni itu lagi penting..

mamawana said...

Assalam
Welkam Aida

Selamat berpuasa dan hepi breakfast nanti..

mamawana said...

Assalam Mama Aini

Welkam, yeap makan2 kat opis menambah mesra....

ummi_khalish said...

salam ramadhan...wah,mcm2 mknn..rindunya makanan m'sia...

Nida said...

Salam Ramadan..

paling tak tahan tengok buah naga tu... lama tak makan... :(

sue perbs.. said...

wah.. sedapnya makan-makanan tu.. hehe.. rasa lapar tengok gambar-gambar tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...