Monday, March 14, 2011

Tsunami Jepun, Dunia Sana Sini - Think!


Assalam dan dengan Bismillah


Biar gambar yg bercerita tentang bencana

Tentang kerosakan


Ketakutan..

Kematian

Kehancuran
Keangkuhan - Keberanian

Kepiluan
Kerisauan

Kebimbangan

Pemergian
Penyeksaan
Kekuasaan dan keangkuhan suatu bangsa yg dilaknat Allah swt

Apa lagi yang tinggal

Peperangan - Pembunuhan - Penganiayaan




Allah swt murka



Atau sekadar perubahan Graviti Bulan bila terlalu hampir dgn bumi..?




Balasan yang lebih dahsyat


Atau sekadar fenomena alam. Mereka sedang dan sentiasa memerhati kita.
Anda di mana ?

(Foto-foto dipetik dari Google)

24 comments:

kakcik said...

Tanpa bencana mungkin kita kan terus terleka...

b a m b a m ' s said...

bumi dah tua... takot kan..huhuh.. dia pon nak kembali pada yang Esa.. :(

Terjah jom!: Nikmati ganjaran bila anda TOPAP!! wowww~! :D

nurayunni said...

Ya Allah..selamatkan la semua ummat islam...

nukilanaffiza... said...

Ya Allah..selamatkanlah kami dari malapetaka yang kami hadapi...Jauhkanlah dari segalanya...

http://nukilanaffiza.blogspot.com/2011/03/tsunami-oh-tsunami-nauzubillah.html#links

MOKCIK AZWA said...

SubhanAllah..hari ini pun khabarnya ada tsunami mengegar bumi Jepun lagi.

Semoga kita semua diselamatkan dari mala petaka..aminn

Ms Pancake said...

ngeri!

Eyra Rizal: Your MUA said...

BASIC TO ADVANCE MAKEUP CLASS BY: EYRA RIZAL

VENUE 1: SHAH ALAM
DATE: 26TH MARCH 2011
FEES: RM350/PERSON

VENUE 2: JB
DATE: 17TH APRIL 2011
FEES: RM350/PERSON

VENUE 3:SABAH
DATE: 24TH APRIL 2011
FEES: RM400/PERSON



SYLLABUS:

**INTRODUCTION TO PRODUCTS & TOOLS
**ANALYZING SKIN TYPES/COLORS & SHAPES
**FOUNDATION TYPES & COLORS WHICH SUITS THE SKIN
**SHADING & CONTOURING
**EYEBROW SHAPING
**2 BASIC EYESHADOW TECHNIQUES
**MORE TIPS & TRICKS WILL BE REVEALED DURING THE CLASS

HOW TO REGISTER??
SMS : [FULL NAME] space [IC NUMBER] space [VENUE] space [DATE] to 016-2128740

and kindly bank in your deposit payment RM200 to maybank account:
1580 8830 5272 (NORSHAHIRA SHAHRIZAL)

***** LAST REGISTRATION FOR SHAH ALAM : 25TH MARCH 2011
*****LAST REGISTRATION FOR JB : 13TH APRIL 2011
*****LAST REGISTRATTION FOR SABAH : 15TH APRIL 2011

MUA/MAKEUP INSTRUCTOR: EYRA RIZAL
ASSITANT: RIRIEY . N ( junior MUA)

CONTACTS: 016-2128740
FB: EYRA RIZAL

Natalia said...

dunia semakin tua....

qasehraihan said...

subhanallah...
kuasa Allah Taala..
adakah petanda akan berakhirnya alam dunia ini??huhu

iNtuisiiNsurgeNsi said...

insafilah..=)

Pn Kartini said...

Dia Yang Maha Berkuasa atas segala2nya....

Semmgnya setiap kali bencana alam ..setiap itulah hati2 mula gentar...
Namun..bila ia berlalu pergi...
Setiap itulah hati2 mula terleka....

Puanbee said...

nice entry hee..

kak ina kl (2) said...

Allah swt yang lebih berkuasa..semuga kita insaf dengan bencana ini.

alahai keciannya kamu tak dpt gi hore hore aznil tu..akak dapat tapi suruh anak akak gi

mamawana said...

Assalam kakchik, Bambam... simpati pd mereka kan.

mamawana said...

Nurayunni

nurkilanaffiza..

sangat2 ngeri, takut melihat bencana itu. Subhanallah. Allah swt menunjukkan kekuasaanya.

mamawana said...

Mok Chik Azwa
Ms Pancake, Mwana nengok video gempa bumi Jepun tu pun boleh tegak2 bulu roma..takutnya..

mamawana said...

Natalia dan qasehraihan,

Bumi dah tua, peringatan demi peringatan Allah swt berikan pd kita. Teringat tsunami di Aceh buat kita menangis kembali...

mamawana said...

Intuiisi and Pn kartini,

Semoga kita segera insaf dan kekal insaf utk kuatkan iman dan taqwa.

mamawana said...

Assalam Pn Bee... tq visit here

mamawana said...

Kak Ina KL tq sudi visit here.

Konsert Hore2 tu kebetulan mwana pun tak dpt pergi sebab ada urusan lain. Kalu dpt tiket pun bagi pd org lain gak. Sedey, takut,ngeri, sangat2 takut melihat video2 gempa bumi, laut yg hitampekat kotor,hanyutnya rumah2 yg terlibat dlm tsunami tu..Ya Allah Tuhan shj yg tahu. Seghiau... jauh di sudut hati. Jgnlah kita ditimpa sesuatu bencana yg tak mampu kita tanggung ya Allah.

mamawana said...

Harapan semoga kawasan yg dilanda tsunami itu segar dan hidup kembali dgn bangsa2 dan kaum2 baru dibawah naungan nur Illahi.

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Hai Mamawana!!---> dgn nada sedikit menjerit exited...sbb dah lama tak berkomen2 kat sini. :D

Sedih kan tengok semuanya tu.. tak dpt dibayangkan bagaimana azabnya kesengsaraan, kehilangan insan2 tersayang. Moga ketabahan mengiringi mereka.

wahida said...

semoga kita semua sentiasa berada di bwh lindunganNYA...amin...

NM02 said...

hi,

terima kasih sebab sudi tinggal komen kat blog saya. jom kita tukar link. nnt leh tukar citer dan pendapat. saya dah follow sekali ni. sudi2 le serang balas ye.

*__"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...