Saturday, September 25, 2010

Hadooii..adiih...adiih..Batuk..somput.nak terkeluar usus.....

Salam...

Dah seminggu, tak sihat. Batuk...batuk...batuk, sakit tekak. Dah gi spital PPUKM, klinik swasta, habis 2 botol ubat batuk. Batuk lagi. Sampai ilang sora. Pening, berpinar.. batuk sampai nak termuntah rasa nak terkeluar isi perut, usus perut tegang omak aiii... den pun tergolek...

16 comments:

kak Erna said...

salam mamawana..batuk teruk sangat tu..kalau tak mau juga ubat..cuba la..limau nipis ngan kapur..sapukan kat leher tu..makan gula batu pun boleh gak..akak selalau guna aromatherapy plus..alhamdulillah .
semoga cepat baik batuk tu ye..

maiyah said...

moga cepat sembuh..

izan said...

ma wana, tu yg tak selesa sngt kan ... agak2 tekak gatal ..fgula2 hacks ke hudson tu jgn ditinggalkan..gigit sikit2. manyak minum er ges ni... :D

Ibuhani said...

Kak ani pun baru lepas baik batuk. Lebih dr 3 bulan batuk kali ni. Makan mcm2 ubat tp akhirnya kwn syor WOODS' PEPPERMINT COUGH SYRUP......baru ok. Cubalah....smoga cpt sembuh. Take care!

ashra said...

moga cepat sembuh ye mamawana..
mmg perit kalu duk batuk2 ni kan.tapi,petua mak mentua saya,minum air lemon campur madu.

ummumishkah said...

get well soon dear!

Kamsiah said...

salam..
tadi ziarah kak erna,dia tak sihat,ziarah mama pun tak sihat jugak...

sonata anak kancil said...

banyak makan makanan berminyak2 kot...semoga cepat semboh

MOKCIK AZWA said...

penyakit musim raya...semoga cepat sembuh ya mamawana...

kak ina kl said...

tak lehlah minum air batu kalau cam tu

Ummi Humaira said...

salam mamawana...

alahai ciannyer...ummi pun tak tau nk bg petua apalagi.. cuma doa jer le mudah2an mamawana cepat sembuh ...

mamawana said...

Salam kak erna...

ubat limau nipis dgn kapur ya....insyaallah nanti try

mamawana said...

salam maiyah...izan...gula2 hacks manissss...

mamawana said...

Ibuhani...woods peppermint...madu campur lemon...tq ashra

mamawana said...

Salam ummu mishkah...kamsiah...ya lah...hari2 naik lrt/monorail ada ajer org batuk2 dlm tren tu.

mamawana said...

Salam sonata...mokcik azwa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...