Wednesday, September 22, 2010

China Muslim Melaut Jumlahnya...





Bismillah.. Kali ini saja nak selitkan beberapa foto China Muslim berjemaah melaksanakan solat Idilfitri. Sekadar beberapa foto. Perbandingan jumlah China Muslim/Melayu Muslim di Malaysia. What do you think?

7 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Itulah kenyataannya.
Melayu tidak semestinya Islam. Cina bukan bererti tidak Islam.
Orang Islam ada di seluruh ceruk dunia.
Islam pula hanya diukur dari syariat & hukum Allah SWT.

Pn Kartini said...

Salam my dear mamawana..:)

Indah dan tenang di hati melihat suasana yg dipamerkan..betapa erat persaudaraan..betapa taat padaNya dgn lautan manusia saudara islam..

Terfikir dgn melayu muslim kita..
pernah ke ada suasana yg dipamerkan tu yaa??

ikan emas said...

"tuntutlah ilmu hingga ke negeri china "

Ibuhani said...

Itu baru gmbr lelaki yg bersolat sajer kan. Belum lg masuk yg perempuan n kanak2nya. Lg pun China kan antara negara yg terbesar n jumlah penduduknya pun antara yg teramai dlm dunia......

kak ina kl said...

seronok tgk punyalah ramainya orang china muslim bersolat ..kalau kat malaysia masa sembahyang jumaat ajerkan..

jangan lupa join contest dah ada wang tunai sebab ada orang sponsor..jangan luper

manje said...

salam mamawana

kalo kat malaysia, ms solat jumaat pon tak ramai macam dalam gambar ini... um ~

rionix said...

subhanallah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...