Wednesday, August 25, 2010

Menara Condong Teluk Intan, Pasir Salak, Labu Kg Gajah

Salam Ramadhan
Orang sebuk bercerita alkesah kueh raya, shopping langsir, baju, kasut, bonus raya itu ini, kesah mama yuk...layan.

15 tahun lalu, dah lama mama tak ziarah menara condong ni. Rindunyer, bertambah cantik, bertambah berseri, bertambah indah pemandangan dgn latar langit yg cerah, Ramadhan yg menambah indah suasana sekitar aman, nyaman, harmoni

Ada sessi shooting, fotografi

Sempat Shahran berposing, berpuluh keping gambar disnap.

Sebenarnya Wana nak siapkan assignment fotografi dia, projek dia ni, memilih latar belakang Menara Condong, Teluk Intan.. Rakan2 nya yg lain terjah ke Lumut, ke Cameron Highland dll

Otw, kami lalu depan rumah arwah bonda mama dari Bota Seri Iskandar ke Muzeum Pasir Salak, kenangan tempat Birch berendam, keceborrr terojun ke sg. buat sekian kalinya.

Sungai Perak kelihatan di belakang tu.. ghomah teman sebeloh kanan seberang sungai tu.

Merdeka, rasa nak terobang seronok sakan balik kg opahnyer.
Bendera berkibar menyambut kedatangan kami sekeluarga, angin berdebus2 sesekali sepoi2, bersih, nyaman, syahdu youuuu......

Cobain ...bacain jawinya.... Fa Alif Sin Ya; Ro......Sin Alif Lam Qof...


Wana and fren ikut sekali, muat2 keta
Sungguh2 Wana cari angel, posisi, langit, sungai, alam, pinggiran ....cuaca...bla..bla..bla
Da...daa.....tak jauh dari rumah kemer ler ni. Pulau TIga kat situ, dekat Kg Tok Paduka Di Raja

Cantik2....bermutu tinggi...promo ler pulak. Saper nak oder bleh..bleh contact mama kat 0173421744 tapi dlm jumlah yg banyak 1000 biji bekas telur ker


Tanah liat + pasir tebing sungai yg bermutu tu di gali, digaul diproses, diwarna menyerlahkan hasil yg mengkagumkan..insyaallah. Antara seni hasil kampung yg mendapat sambutan dari seluruh dunia. yuk ke kampung mama.

Dan akhir sekali sesiapa yg berminat dgn barang kemas Zulian bleh dapat diskaun guna ID PJU 063222. Bleh bergaya dengan gelang , rantai dan brg hiasan diamond yg berkilauan. Ihikkksss....Permisi.

14 comments:

ikan emas said...

salam kemerdekaan..

tempat sejarah tuu.
n3 ni buat IE rindu nak cepat balik kg !!!!

tasekM said...

menara condong tu belah mlm lagi cantek. ada lampu2 tukar2 kaler...


.

makdara TERDIVA said...

berbangga menjadi anak telok intan :)

selamat menjalani ibadah di hari2 terakhir ramadhan..

mamawana said...

Salam ikan emas...

Masak aper hari ni. Den poie jln2 kek umah ikan omeh tadi. Den, tingin nak makan daging kobau salai masak lomak cili api....ado ko.?

mamawana said...

Salam tasekM.... I say...tak sempat mama nak tatap keindahan menara condong tu waktu malam sebab berkejar antar wana balik hostel UITM dan pas tu balik kolumpo. Raya2 nanti bleh gi T. intan lagi.

mamawana said...

Salam Makdara terdiva...kekadang mama tersasul kat anak2 mama tersebut menara PISA, Teluk Intan...ihikkkss...

Kamsiah said...

salam
mama,salah sebuah negeri yg paling saya suka-perak..!! banyak tasik2 yg cantik,..

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Salam singgah Ramadhan menjelang Syawal.
Hmmm, sejak ada lebuhraya .. tak ada ler nampak lagi menara dalam perjalanan balik ke Utara. Pun begitu, mmg jarang sekali balik. Nengok gambo pun OK gak la! :)

ibu WaWa said...

saya yang dok kat Bidor ni pun tak sampai2 lagi Pasir Salak.
InsyaAllah ada rezeki, saya nak bawa anak2 ke sana nanti.

mamawana said...

Salam caiyang Kamsiah...

Heee....Perak memang best. Ihikkks...

mamawana said...

Salam caiyang DDrFauziah

Welkam to my blog. Welkam tu Perak. Teman dok Kolumpo. ...

mamawana said...

Salam caiyang Ibuwawa...

Sabtu semalam mama baru lalu Bidor masa balik dari Sri Iskandar ke KL. Lalu nampak ada road sign Chui Chak.. bukan cicakman yer.. ihikkss..

sunglasses said...

masih banyak lagi tempat menarik di Malaysia masih belum dikunjungi

Yati said...

Mama dah lalu Seri Iskandar dah. Rumah Yati kat situ je. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...