Wednesday, August 4, 2010

Indahnya Mesjid As-Syakirin KLCC

Bismillah..., Pagi Ahad 2 Ogos 2010, sempat bawa Wana dan Shahran utk menemani mama mghadiri Kursus Haji di Mesjid Asy-Syakirin KLCC. Jom jalan2.....

Bangunan pencakar langit di sekitar Mesjid.

Cantik. Cantik itu milik siapa?

Tiang2 beribu di hujung laluan, berteduh memohon rahmat dan berkah.


Intan, Permata Harta dunia itu milik siapa?

Selepas berjemaah, masih ada yg solat sunat sendiri2.

Aku memohon rahmat dan kasih sayangmu. Ampuni daku. Permudahkan segala urusan dan sampaikanlah hajat ku nan satu. Utk bertemu Kamu. Insyaallah. Amin.


Replika Kaabah, sementara Ustaz Rosli memberi penerangan.

Para hadirin bakal jemaah begitu ramai .

Tunjuk ajar cara mengikat kain ihram.



Di awal pagi bergema zikir tahmid, talbiah disusuli Majlis Tahlil di penghujung sessi. Dan tidak ketinggalan jamuan makan.
Senyum selalu, salam ceria. Hidup ini indah. Senyum itu sedekah.


Selesai Kursus dan solat zohor berjemaah, balik ke rumah sekejap dan hantar wana naik Plusliner di KTM KL utk bertolak ke UITM Sri Iskandar, Bota, Perak. (Wana balik jam 11.30 mlm Sabtu lalu...rindu kat mama. Nak jumpa mama sebelum Ramadhan. nanti dah busy sgt2 dgn assgmt....katanya.)

18 comments:

zino said...

cantik masjid tu..

Ummi Humaira said...

salam mamawana...

indahnya masjid tu , tp ummi lum pernah sampai lg.. yg indah tu milik Allah , kita hanya menumpang di bumiNya hanya untuk seketika jer.

mdh2an sampai ler lg hajat mamawana untuk mngerjakan haji , insyaAllah , ummi tak pasti ni kali keberapa , maafkan ummi.

sayangsayangibu said...

Salam mama...
insya'allh gilirang mak dan ayah sya pada hijrah ini..
moga urusan dipermudahkan...

azzey said...

mamawana: cantik masjid tu....slalu org pegi jauh2 cari ketenangan...cr keindahan....sdgkan sume tu ada di tempat kita....kannnnnn....

al-lavendari said...

salam.

semoga dipermuhkan niat suci untuk menjadi tetamuNya.

tak lama dah tu !

Ibuhani said...

Slmt menjd tetamu Allah, mamawana. Smoga semuanya dipermudahlan NYA:)

kak Erna said...

mamawan..semuga semuanya dipermudahkan..selamat menyambut bulan ramadhan..

ZihNuN FaTiN said...

Subhanallah cantiknya masjid..=)

Tahniah mama dipilih Allah untuk menunaikan haji...kali ke berapa mama?

ALoNa Cintamaniszlite said...

betul2..
cantik itu milik siapa..
jari2 kita yg menaip ini siapa yg menggerakkannya??
nafas kita ini milik siapa??

Semoga perjalanan haji yg bakal mama kepada mamawana lalui nanti akan berjalan selancarnya, Amin

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

salam mamawana..
thanks sntiasa lawat blog.. msh blum lg masukkan entry baru.. insAllah nnt, bila bkesempatan, sy tulis :D tgh berusaha menyiapkan thesis.. doakan sy ye mamawana

p/s: mamawana nak p haji ye.. mg dpermudahkan

mamawana said...

Salam Zino

Salam Ummi

Jom sekali sekala berbuka puasa kat mesjid tu Ramadhan ni. Qiamullail ker. Best.

mamawana said...

Sayang sayang ibu

Yak ke ibu ayah sayang2ibu nak pi tahun ni. Ins'allah. Alhamdulillah. Semoga dpermudahkan.

mamawana said...

Ya azzey. Cantik mesjid dan juga pmandangan disekitar nya. Bleh joging bleh poco2 kat taman tu. ihiks.

mamawana said...

Salam al lavendari

Salam ibuhani. Doakan . AMin.

mamawana said...

Salam caiyang kakerna

Mama tunggu surat panggilan tak sampai2 huhuhu3

mamawana said...

Zihnunfatin..

Sebelum ni mama buat umrah jer. Haji belum lagi la caiyang. Sedey ni tak terima surat lagi. Kwn2 semua dah gi kursus haji perdana. hu3.

mamawana said...

Alona...:-)

Jom ler berbuka puasa dan bertarawikh sekali sekala kat msjid KLCC.

mamawana said...

Norusliza...

Selamat study. Moga sukses.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...