Sunday, May 23, 2010

Carilah Kebaikan




Hensem tak pos gini? Macam macam hal karenah manusia zaman skrg ni. Boring gak bila tiap2 hari baca paper ada ajer kes buang bayi, dera bayi bla..bla..bla. Ni sampai 3 beradik kena buang sekali gus...sadis...sadis.... cuba cek...



Aku pun marah nih....cam species aku jer kena buang...


Ibu bapa wajib menjaga, memelihara, mendidik anak2nyer dgn penuh kasih sayang..(saper tak tahu ya dak......kalu tahu kenapa ada yg buang anak, or ada yg buang emak bapak gak...dushh...dussh...dushhh)



Ampun...ampun...bila laaa depa nak taubat.


Intai skit..



oohh...amik wudhu...okey lah tu beb



sujudlah pada Tuhanmu. Allah swt bersama org2 sabar dan solat


Doa mohon ketetapan iman


Mencari ilmu sgt dituntut agama. Doa penerang hati:




Bila letih selepas bertungkus lumus ulangkaji, bleh rihat...relax ..or ngeliat jap


Nak mamam...heeeee lapor plak


Insyaallah, ilmu disanjung, iman dikukuh, amalan dipupuk...anak2 pasti berjaya...



6 comments:

qaseh mas said...

salam mamawana
mendalam kisan mama.tersentuh jiwa ini.maklumlah,haiwan pun tahu sayangkan anak...

Pn Kartini said...

Salam mamawana..:):)

Titipan nasihat yang amat berguna..dgn selingan gambar yg mencuit hati..

Tq mama...!:):)Tak care yaa

pakcikLie said...

aduuuuhai mama,..kalo kuching pon pandai berdoa..tahu akan kasih sayang..mengapa sesetengah manusia begitu jahil sekali...

mamawana said...

salam caiyang qaseh mas..

Ya...syahdu bila nengok haiwan pun sangat sayangkan anak2nyer...Fitrah sifat keibuan yg membara.

mamawana said...

Salam caiyang Kartini

Comel nengok foto kucing2 tu

mamawana said...

Salam pakcikLie

Kiut kan kucing2 tu. Fitrah ibu kucing yg penyayang...Kucing haiwan kesayangan Nabi s.a.w. Ya, kata rangtuo2 kalu kita suka dan kasih pd haiwan kucing dan memelihara mereka dgn baik sebenarnya mrk turut mendoakan rezeki dan kesihatan utk tuan mrk. Wallahu'alam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...